دسته بندی :

آخرین مطالب سایت

اینستاگرام ما

ما را فالو کنید

دوربین پلاک خوان

دوربین پلاک خوان نوعی از دوربین های مداربسته است که با اتصال به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری، پایگاه های داده مراکز کنترل قابلیت کنترل و رصد عبور و مرور خودرو ها در محیط های تعیین شده را دارند، در این مقاله میخواهیم در خصوص دوربین های مداربسته پلاک خوان با شما صحبت کنیم.

 

دوربین مداربسته پلاک خوان فناوری جدیدی از سامانه های نظارت تصویری است که قابلیت های خاصی به مراکز کنترل و استفاده کنندگان آن داده است.
دوربین مداربسته پلاک خوان در اصل شامل تکنولوژی هایی مبنی بر پردازش تصاویر با رزولوشن و فریم ریت بالا از طریق نرم افزار های خاص برای این سیستم ها است.
کاربرد دوربین مداربسته پلاک خوان بیشتر در کنترل ترافیک شهری و بین شهری، راه ها، جاده ها و بزرگراه ها و مسیر های منتهی به آن و اماکنی خاص مانند خیابان های ورود ممنوع، اماکن امنیتی مانند بانک ها و امکان نظامی و در مواردی نادر استفاده شخصی برای عموم مردم است.
سامانه دوربین مداربسته پلاک خوان که به آن ANPR می گویند اختصاری از Automatic Number Plate Recognition است، این سامانه قابلیت رصد تصاویر محیط و تشخیص پلاک برای خودروهای عبوری بدون نیاز به تجهیزاتی برای خودرو را فراهم آورده اند، عملکرد این سامانه برای تشخیص پلاک شامل هوش مصنوعی و دیجیتالی همراه با سنسور های سرعت سنج به کمک نرم افزار های خاصی است که از طریق کابل تصویر و یا تحت شبکه به آن متصل میشوند.